引用参考文献
Atkinson, J. W. (1958). Towards experimental analysis of human motivation in terms of motives, expectancies, and incentives. In J. W. Atkinson(Ed.), Motives in fantasy, action and society(pp.288-305). Princeton: Van Nostrand.
Bembenutty, H. & Karabenick, S. A. (1998). Academic delay of gratification. Learning and Individual Differences, 10, 329-346.
Beutel, M. E., Klein, E. M., Aufenanger, S.,Bra¨hler, E., Dreier, M., Mu¨ller, K. W., Quiring, O., Reinecke, L., Schmutzer, G., Stark, B., Wo¨lfling, K. (2016). Procrastination, distress and life satisfaction across the age range - A German representative community study.Plos one, 11(2):e0148054.
Ellis, A. , & Knaus, W. J. (1997). Overcoming procrastination or how to think and act rationally in spite of life’s inevitable hassles. New York: Institute for Rational Living.
遠藤瞭太・後藤春彦・山村崇(2014).大学生の学習場所としてのサードプレイスに関する研究 都市計画論文集,49(3),1083-1088.
Erez, M. , & Zidon, I. (1984). Effect of goal acceptance on the relationship of goal difficulty to performance. Journal of Applied Psychology, 69, 69-78.
Ferrari, J. R.(2001). Procrastination as self-regulation failure of performance: Effects of cognitive load, self-awareness, and time limits on “working best under pressure.” European Journal of Personality, 15, 391-406.
藤田 正(2008).大学生の完全主義傾向と先延ばし行動の関係について 奈良教育大学教育実践総合センター研究紀要,17,125-128.
藤田 正(2012).学習課題先延ばし行動に及ぼす自己調整要因の検討 奈良教育大学紀要,61(1),43-51.
藤田 正・岸田麻里(2006).大学生における先延ばし行動とその原因について 奈良教育大学教育実践総合センター研究紀要,15,71-75.
古屋 健(2017).大学生の学業遅延傾向に関わる性格特性について 立正大学心理学研究所紀要,15,33-45.
Goda, Y. , Yamada, M. , Kato, H. , Matsuda, T. , Saito, Y. , & Miyagawa, H. (2015). Procrastination and other learning behavioral types in e-learning and their relationship with learning outcomes. Learning and Individual Difference, 37, 72-80.
林 潤一郎(2007).General Procrastination Scale 日本語版作成の試み パーソナリティ研究,15(2),246-248.
川喜田二郎(1967).発想法−創造性開発のために− 中央公論新社
小浜 駿(2010).先延ばし意識特性尺度の作成と信頼性および妥当性の検討 教育心理学研究,58,325-337.
小浜 駿(2010).先延ばし過程で自覚される認知および感情の変化の検討 心理学研究,81,339-347.
小浜 駿(2012).先延ばしのパターンと気晴らし方略および精神的適応との関連の検討 教育心理学研究,60,392-401.
小浜 駿(2014).先延ばしのパターンと学業遂行および自己評価への志向性 教育心理学研究,62,283-293.
国里愛彦・山口陽弘・鈴木伸一(2008).Cloningerの気質・性格モデルとBig Fiveモデルとの関連性 パーソナリティ研究,16(3),324-334.
Lay, C. H. (1986). At last, my research article on procrastination. Journal of Research in Personality, 20, 474-495.
増田尚史(2010).先延ばしに関する心理学的検討―個人特牲と客観的・主観的遅延の関係― 広島修大論集,51,59-70.
Mischel, W. (1974). Processes in delay of gratification. In L. Berkowitz (ED.), Advances in Experimental social psychology,7,249-292. New York: Academic Press.
森 恵子(2017).近年の海外および日本の不適応的学業先延ばし研究の展望 早稲田大学大学院教育学研究科紀要,24(2),89-98.
中谷素之(2017).学ぶ意欲を育てる人間関係づくり−動機づけの教育心理学 金子書房
小塩 真司・阿部 晋吾・カトローニ ピノ(2012).日本語版Ten Item Personality Inventory(TIRI-J)作成の試み パーソナリティ研究,21,40-52.
Owens, A. M. , & Newbegin, I. (1997). Procrastination in high school achievement: A casual structural model. Journal of Social Behavior and Personality, 12, 869-887.
Owens, A. M. , & Newbegin, I.(2000). Academic procrastination of adolescents in English and mathematics. Journal of Social Behavior and Personality, 15, 111-124.
Solomon, L. J. & Rothblum, E. D. (1984). Academic procrastination: Frequency and cognitive behavioral correlates. Journal of Counseling Psychology, 31, 503-509.
Stead, R., Shanahan, M. J., & Neufeld, R.W. J. (2010). “I’ll go to therapy, eventually”: Procrastination, stress and mental health. Personality and Individual Differences, 133(1), 65-94.
Steel, P. (2007). The nature of procrastination: A meta-analytic and theoretical review of quintessential self-regulatory failure. Psychological Bulletin, 133, 65-94.
Steel, P. (2011). The procrastination equation: How to stop putting things off and start getting things done. New York: Harper Collins Publishers.
田村美恵・松原諒(2021).先延ばし傾向の強い者はどんな課題でも先延ばしするのか(2)−課題の困難度に関する検討− 日本教育心理学会総会発表論文集,63,354.
徳田恵・原和也・金子義隆(2021).内発的動機づけが外発的動機づけに与える影響モデルと外発的動機づけが内発的動機づけに与える影響モデルの比較検証−中学校の英語学習者の動機づけにおいて− 言語文化研究,4,1-18.
山本凌平・菅千索(2019).大学生の学業遅延傾向と性格特性の関係について 和歌山大学教育学部紀要,69,51-57.
吉田恵理(2017).能動的先延ばし尺度の作成と信頼性および妥当性の検討 人間環境学研究,15(1),53-58.
Zhang Lili & Maruno Shunichi(2009).Academic delay of gratification (ADOG), its motivational determinants, and different time allocation between high and low ADOG students. Kyusyu University Psychological Research,10,55-60